De store Tv-leverandører kæmper for at genopfinde sig selv

På det danske Tv-marked er ændringerne så markante, og specielt er ændringer fra de største Tv-udbydere at lægge mærke til.

Danskerne kommer nemlig til at skulle stille skarpt på de små bogstaver når Tv-udbyderne her hjemme kaster sig ud på nye eventyr for at holde kunderne. Det ser nemlig ud til, at der i de kommende måneder vil komme reel krig på det danske Tv-marked, og det kan blive en hård omgang at indstille sig på fra de danske Tv-udbydere.

Udmeldingerne har nemlig stået i kø fra Tv-udbyderne her hjemme. Specielt har Stofa og YouSee været overraskende. Konkurrencen er hård, og specielt fordi de mange streamingstjenester er begyndt at konkurrere så hårdt for bare en almindelig Tv-pakke. Forbrugerne vælger nemlig mindre og mindre Tv-pakker, og derved bliver deres månedlige betaling til Tv-udbyderne også mindre. Netop derfor er specielt de store Tv-leverandører i gang med at genopfinde dem selv, og ikke mindst lave ny strategi forud for en stor krig på markedet.

Den kommende konkurrence på det danske Tv-marked vil sandsynligvis komme til at ligne konkurrencen på de danske mobilabonnements-leverandører. Er den kommende krig blot et udsnit af mobilabonnements-markedet, så bliver det noget af en omvæltning for Tv-udbyderne.

Netflix er fx i Danmark langt større end Danmarks egne streamingstjenester som YouSee og Stofa har lanceret. Derfor bliver det svært for de to største leverandører af Tv, ikke bare eje de kabler som Netflix tjener deres penge på, men rent faktisk være med i konkurrencen om kunderne.

Tv-udbyderne forsøger derfor at koble en masse ekstra ydelser ned i de ellers mindre Tv-pakker, som ellers er blevet sat væsentligt op i pris de seneste måneder. Det skyldes blandt andet, at der i de mindre pakker er puttet en del sportskanaler ind, som der er dyrere at købe ind for tv-udbyderne. Netop derfor prøver forbrugerne at finde Tv-pakker der er endnu mindre, eller ikke indeholder de dyre kanaler.

Tv-Leverandøerne prøver ligeledes at holde på de mange flygtende kunder, ved at indsætte funktioner som Start –forfra-funktioner, eller tilbyde en form for samlerabat hvis kunderne køber fx et mobilabonnement eller en internetforbindelse oveni, og det har alt sammen fået kunderne til at miste overblikket.

De store Tv-udbyderne her ligeledes været ude med en lang række nyheder omkring det kommende halve år, hvor Stofa b.la. hvis alt går efter planen, har fundet deres løsning på vælg-selv tv-kanaler.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *